חתנו היהודי של טראמפ נבחר לתפקיד משמעותי והשמאל מגנה

    קושנר, אשתו יעל ושלשת ילדיהם קנו בוושינגטון בית בשווי של 5.5 מיליון דולר, שמרוחק "רק 7 דקות הליכה מהבית הלבן". המרחק חשוב כיוון שהקושנרים מקפידים על שמירת השבת כהלכתה ומתוך הנחה שהם ייקראו לבית הלבן לעתים תכופות גם בשבתות
    שלמה ריזל 3 Comment on חתנו היהודי של טראמפ נבחר לתפקיד משמעותי והשמאל מגנה

    כדי לראות כמה המינוי הנכון הזה נכון, כדאי לראות את הדאגה שהביע ארגון j street -הלובי הישראלי של ארגוני השמאל בוושינגטון • לדבריהם, קושנר לא הוגן בין היתר בגלל שתרם בעבר לישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר

    צילום: Lori Berkowitz ויקיפדיה
    קושנר, אשתו יעל ושלשת ילדיהם קנו בוושינגטון בית בשווי של 5.5 מיליון דולר, שמרוחק "רק 7 דקות הליכה מהבית הלבן". המרחק חשוב כיוון שהקושנרים מקפידים על שמירת השבת כהלכתה ומתוך הנחה שהם ייקראו לבית הלבן לעתים תכופות גם בשבתות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טראמפ ממשיך "להחזיר את אמריקה לגדולתה" וממשיך לנקוט בצעדים שאינם 'פולטיקלי-קורקט' – כל עוד הם עולים בקנה אחד עם ראייתו את ניצחון המפלגה הרפובליקנית-השמרנית. באותה נשימה, יש לציין, הצעדים האלו גם מסמלים שינוי של 180 מעלות מכל מה שסימן את ממשלו של ברק חוסיין אובמה.

    הפעם על השולחן: ההחלטה למנות את חתנו היהודי האורתודוקסי ג'ארד קושנר ל'יועץ בכיר בענייני מסחר והמזרח התיכון'. מינוי זה נוסף לשרשרת אנשי מפתח בכירים שמונו על ידי טראמפ כשהצד השווה לכולם – היותם פרו-ישראלים מובהקים.

    מאז הבחירות רבו הידיעות בכלי התקשורת האמריקנים לפיהם קושנר יקבל תפקיד כלשהוא בממשל, בעיקר בשל העובדה שהוא 'המוח' שמאחרי הנצחון המרהיב של טראמפ וגם בגלל העובדה שטראמפ מתייעץ איתו בכל נושא ומעדיף אותו קרוב אליו. קושנר, למשל, היה זה שהציע לטרמפ לקחת לסגנו את המושל מייק פנס, מושל מדינת אינדיאנה – מה שגרם להגברת כוחו במפלגה הרפובליקנית ולהצטיירות שלו כאדם יציב.

    אגב, קושנר, אשתו יעל ושלשת ילדיהם קנו בוושינגטון בית בשווי של 5.5 מיליון דולר, שמרוחק "רק 7 דקות הליכה מהבית הלבן". המרחק חשוב כיוון שהקושנרים מקפידים על שמירת השבת כהלכתה ומתוך הנחה שהם ייקראו לבית הלבן לעתים תכופות גם בשבתות. בתי הכנסת 'הנחשבים' בבירה האמריקנית קיימו מעין תחרות סמויה במי מהם ייבחרו הזוג קושנר, אך לבסוף הם בחרו בבית הכנסת של קהילת חב"ד בעיר הבירה בהנהלת שליח הרבי מליובאוויטש הרב לוי שם טוב. בבית הכנסת הזה מתפללים אנשי ממשל ושגרירים רבים, אך יחד עם זאת הוא נחשב כדיסקרטי וככזה שהמחלוקות הפוליטיות בארה"ב לא חדרו לתוכו.

    ולמרות שהחוק האמריקני אוסר מינויים ממשלתיים של קרובי משפחה ע"י ראש המשרד, במקרה הזה נחסך כאב הראש כיוון שהבית הלבן לא נחשב ל'מוסד ממשלתי' לפי ההיטב החוקתי בארה"ב, ולכן במינוי של קושנר אין ניגוד עניינים. בהקשר זה ציינה עורכת הדין של קושנר כי "מר קושנר מחויב לקבל את כל חוקי האתיקה הפדרליים. אנו מקיימים התייעצות עם המשרד לאתיקה בממשל, גוף רשמי, כדי להחליט אלו צעדים לנקוט".

    טרמאפ עצמו מאושר כצפוי מהמינוי ולדבריו "הוא יהיה חבר יקר ערך בצוות שלי, בעוד אני נערך להוציא לפועל מדיניות שאפתנית שתשים את העם האמריקאי בראש סדר העדיפויות. ג'ארד היה נכס יוצא מהכלל ויועץ נאמן במהלך מסע הבחירות ולאחריהן, בתקופת המעבר לבית הלבן, ואני גאה בכך שהוא ישמש בתפקיד הנהגה מרכזי בממשל שלי".

    וכאילו כדי לראות כמה המינוי הנכון הזה נכון, כדאי לראות את הדאגה שהביע ארגון j street -הלובי הישראלי של ארגוני השמאל בוושינגטון. לדבריהם, קושנר לא הוגן בין היתר בגלל שתרם בעבר לישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שהשמאל יגנה- אך כל הפרופ' אומרים שהם בירידה בציבור (לא כמו שמבטיחים לנו על העצניקים)

    2. 1

      מצוין שהוא נבחר אבל הוא נראה גוי